Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Każda aktywna organizacja, również jednostka sektora finansów publicznych, musi sobie radzić z rozmaitymi konfliktami wewnętrznymi w zespole. Przyczyny ich powstawania są różne, np. nieodpowiedni podział obowiązków, brak kompetentnych osób na właściwych stanowiskach czy choćby cechy charakteru poszczególnych osób utrudniające współpracę. Nie oznacza to jednak, że współpraca jest niemożliwa, a konfliktu nie da się twórczo rozwiązać. Jak to zrobić, wyjaśnimy Państwu podczas szkolenia, na które zapraszamy.
Celem uczestnictwa w szkoleniu jest nabycie umiejętności identyfikowania źródeł konfliktu, rozpoznawania postaw w sytuacjach konfliktowych i wypracowania własnego stylu radzenia sobie z konfliktami. Uczestnicy nauczą się też zarządzać konfliktami, wykorzystując zaproponowane metody.
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, która jest praktycznym sposobem nauczania kompetencji zawodowych. Wykorzystuje ona symulacje rzeczywistych sytuacji i aktywne metody nauczania angażujące uczestników. Należą do nich m.in. ćwiczenia indywidualne, w parach oraz grupowe, analiza studiów przypadków, gry symulacyjne, dyskusje moderowane oraz mini-wykłady podsumowujące i porządkujące temat.
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej administracji publicznej wszystkich szczebli oraz kadry specjalistycznej komórek organizacyjnych dbających o rozwój kompetencji niezbędnych do rozwiązywania bieżących sytuacji problemowych i konfliktowych.
1. Konflikty w zespole.
a. Jak powstają konflikty?
b. Sygnały nadchodzącego konfliktu.
c. Źródła konfliktów.
d. Mechanizmy obecne w zachowaniach towarzyszących sytuacjom konfliktowym.
e. Skutki unikania konfliktów.
f. Wady i zalety konfliktów.
g. Jak rozpoznać własny styl rozwiązywania konfliktów?
h. Autodiagnoza. Słabe i mocne strony różnych stylów rozwiązywania konfliktów.
i. Od czego zależy powodzenie w rozwiązywaniu konfliktów?
j. Blokady komunikacyjne w rozwiązywaniu konfliktów.
k. Przykłady spójności i niespójności w komunikacji pomiędzy stronami konfliktu.
l. Jakie znaczenie odgrywają emocje towarzyszące konfliktom?
m. Zarządzanie emocjami oraz stresem w procesie rozwiązywania konfliktów.
2. Asertywna komunikacja w rozwiązywaniu konfliktów.
a. Jak prawidłowo rozróżniać komunikację agresywną, asertywną i uległą w konflikcie?
b. Zwroty i wyrażenia charakterystyczne dla komunikacji agresywnej, asertywnej i uległej. Ćwiczenia.
c. Jak prawidłowo budować asertywną komunikację?
d. Techniki asertywnej komunikacji pomocne w rozwiązywaniu konfliktów.
e. Jak dawać sobie radę z negatywnym zachowaniem stron konfliktu?
f. Techniki pomocne w zmianie postaw dotyczących tematu konfliktu.
g. Jak utrzymać spójność w komunikacji werbalnej i niewerbalnej, aby skutecznie rozwiązać konflikt?
3. Twórcze zarządzanie konfliktem.
a. Przeszkody i ułatwienia w rozwiązywaniu konfliktów.
b. Tradycyjne i twórcze podejście do konfliktu.
c. Metoda rozwiązywania konfliktów.
4. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.