Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Czy w Twojej jednostce oceny okresowe stanowią skuteczne narzędzie do motywowania, czy raczej jest to przykry obowiązek? Oczekiwania pracowników administracji publicznej względem pracodawców rosną – chcą oni być doceniani, oczekują informacji zwrotnej i wskazania, z którymi zadaniami sobie radzą, a które działania wymagają poprawy. Co jednak zrobić, gdy informacje, które trzeba przekazać, nie są pozytywne? Na jakich kryteriach się oprzeć i jak poprowadzić rozmowę? Czy to możliwe, aby mimo nieuzyskania oczekiwanej oceny pracownik był pełen zapału do pracy?
Szkolenie to kompleksowy zbiór praktycznych informacji o ocenach okresowych pracowników administracji publicznej. Wskażemy możliwości i zalety wdrożenia kompetencyjnego systemu zarządzania. Zwrócimy uwagę na istotne, a często pomijane funkcje ocen pracowniczych, które powinny być traktowane nie tylko jako narzędzie rozliczania i korygowania błędów pracownika, ale także motywowania i nagradzania.
Szkolenie adresowane jest do średniej i wyższej kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych, która chce zdobyć nowe umiejętności bądź pogłębić posiadaną już wiedzę na temat zarządzania i kierowania.
1. Pierwsze oceny – zagadnienia formalne:
a. pracownicy objęci obowiązkiem pierwszej oceny;
b. 6 etapów przeprowadzania pierwszych ocen;
c. terminy w procesie pierwszych ocen;
d. skutki oceny pozytywnej i negatywnej.
2. Oceny okresowe – zagadnienia formalne:
a. pracownicy podlegający ocenie okresowej;
b. etapy przeprowadzania ocen okresowych;
c. terminy w procesie ocen okresowych;
d. skutki oceny pozytywnej i negatywnej.
3. Cele ocen:
a. cele organizacji;
b. cele przełożonego;
c. rola ocenianego i oceniającego.
4. Procesy zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście ocen:
a. kryteria wynikające z Opisu Stanowiska Pracy, a kryteria oceny;
b. tworzenie Indywidualnych Programów Rozwoju Zawodowego;
c. model 70-20-10 w zarządzaniu rozwojem pracowników.
5. Kryteria ocen:
a. 14 kryteriów oceny;
b. wskaźniki behawioralne poszczególnych kryteriów oceny;
c. poziomy ocen.
6. Proces przygotowania do rozmowy oceniającej:
a. model rozmowy;
b. model oceny poszczególnych kryteriów;
c. błędy w procesie oceniania.
7. Bank pytań:
a. kiedy nie stosować pytań zamkniętych;
b. rodzaje i rola pytań otwartych;
c. przykładowe pytania w kontekście kryteriów oceny.
8. Narzędzia coachingowe w procesie ocen:
a. Model GOLD – narzędzie wspierające podsumowanie i zebranie dotychczasowych doświadczeń;
b. MODEL DROPS – narzędzie wspierające poszukiwanie rozwiązań;
c. MODEL STORM – narzędzie pozwalające ustalić cele oraz plan działania.