Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Umiejętność budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracowników jest równie istotne w sektorze publicznym jak i komercyjnym. Każdy kierownik jednostki, dyrektor departamentu, naczelnik wydziału, koordynator i szef zespołu musi znać źródła motywacji, potrafić zidentyfikować typy postaw pracowniczych, zdefiniować oczekiwania i zadania wobec pracowników. Czasami będzie też musiał we właściwy sposób zareagować na rodzący się w zespole konflikt. Jak ciężka, wymagająca i stresująca jest to praca, wie każdy, kto choć przez pewien czas zajmował stanowisko kierownicze w administracji publicznej.
W trakcie szkolenia przekażemy wiedzę i umiejętności z zakresu budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracowników niezbędne w pracy każdej osoby pełniącej funkcje kierownicze w sektorze publicznym. Po warsztatach każdy uczestnik będzie potrafił między innymi zidentyfikować typy postaw pracowniczych, zdefiniować oczekiwania i zadania wobec pracowników, będzie znał pułapki i zagrożenia w kierowaniu poprzez delegowanie odpowiedzialności czy też będzie umiał ocenić potrzeby pracowników pozwalające na ich skuteczne motywowanie.
Szkolenie skierowane jest do średniej i wyższej kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych, która chce zdobyć nowe umiejętności bądź pogłębić posiadaną już wiedzę na temat zarządzania i kierowania. Szkolenie będzie miało charakter warsztatów, tak aby nabyte umiejętności można było szybko zweryfikować w praktyce.
1. Reaktywne i proaktywne zachowania pracowników- analiza problemu:
a. środowisko pracy i otoczenie;
b. wewnętrzne ograniczenia pracowników.
2. Typologia postaw pracowników:
a. analiza potencjału pracownika;
b. budowanie ścieżki rozwoju i planowanie kariery;
c. postawy wobec zadań i obowiązków.
3. Źródła motywacji:
a. teorie motywacji;
b. metaprogramy motywacyjne;
c. jak motywować siebie i innych do działania;
d. pozafinansowe narzędzia motywacji.
4. Definiowanie oczekiwań i zadań wobec pracowników:
a. oczekiwane poziomy zaangażowania i odpowiedzialności;
b. opisy zadań i stanowisk pracy;
c. kryteria oceny i weryfikacji;
d. budowanie ścieżki rozwoju i planowanie kariery.
5. Rozwijanie pracowników przez delegowanie:
a. delegowanie zadań i kompetencji;
b. korzyści z delegowania;
c. reguły delegowania i kontroli.
6. Training on the job – szkolenie w miejscu pracy:
a. indywidualna praca przełożonego z pracownikiem;
b. narzędzia rozwoju i wsparcia;
c. budowanie współodpowiedzialności.
7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.