Przeprowadzanie trudnych rozmów z pracownikami w urzędzie – warsztaty praktyczne

Dostępne terminy

Opis szkolenia

Pracownik spóźnia się do pracy? A może zauważalnie spadła jego wydajność lub jakość wykonywanych obowiązków? Niezależnie od tego, czy problem dotyczy efektywności, czy relacji między pracownikami, nadchodzi moment, w którym menedżer musi podjąć interwencję. Kierownicy często unikają trudnych rozmów, nie wiedząc, jak najlepiej zareagować na sytuację lub w jaki sposób rozwiązać problemy z pracownikami. Należy jednak pamiętać, że unikanie takich rozmów może jedynie pogorszyć sytuację. Im dłużej odkładamy te rozmowy, tym większy wpływ mogą one mieć na atmosferę w miejscu pracy oraz na ogólną produktywność zespołu.

W trakcie szkolenia przekażemy wiedzę i umiejętności z zakresu kształtowania postaw pracowniczych, analizowania i rozwijania potencjału pracowniczego, budowania ścieżek rozwoju kompetencyjnego dla pracownika, wpływania na dynamikę procesów grupowych, stosowania w pracy trenerskiego stylu kierowniczego, przewodzenia zespołom, a nie tylko kierowania nimi oraz wyznaczania celów i angażowania pracowników w ich realizację. Po warsztatach każdy uczestnik będzie potrafił między innymi wzmacniać gotowości do pracy informacją zwrotną, motywować do pracy podległy zespół oraz wzmacniać proces rozwoju kompetencji pracowniczych.

Szkolenie adresowane jest do średniej i wyższej kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych, która chce zdobyć nowe umiejętności bądź pogłębić posiadaną już wiedzę na temat zarządzania i kierowania.

Program szkolenia

1. Procesy grupowe w środowisku pracy:
a. dynamika procesu grupowego;
b. indywidualne procesy rozwojowe pracowników;
c. zadania szefa w procesie rozwoju pracowników;
d. poziomy kompetencji pracowników;
e. analiza potencjału pracowników;
f. narzędzia do pracy indywidualnej z pracownikiem;
g. indywidualny styl komunikacji przełożonego.

2. Style kierowania:
a. macierz BCG w zarządzaniu zespołami;
b. style kierowania:
i. analiza własnego stylu;
ii. efektywność stylu.
c. Training On the Job – trening w miejscu pracy:
i. kompetencje szefa;
ii. kształtowanie ścieżek kompetencyjnych.

3. Prowadzenie rozmów z pracownikami:
a. rozmowa planująca:
i. Zarządzanie Przez Cele;
ii. metodologia wyznaczania celów;
iii. korzyści dla organizacji.
b. Rozmowa coachingowa:
i. metodologia;
ii. proces coachingu;
iii. zadawanie pytań.
c. rozmowa oceniająca – informacja zwrotna – zasady udzielania.

4. Trudne rozmowy z pracownikami:
a. dlaczego trudne rozmowy są trudne;
b. trudności po stronie szefa i pracownika;
c. emocjonalny proces po stronie przełożonego i pracownika: przed, w trakcie i po rozmowie;
d. przykłady trudnych rozmów: program naprawczy, zwolnienie, relokacja i inne;
e. praca z oporem pracownika;
f. kontraktowanie podczas rozmowy.

5. Dyskusja.

Formularz zgłoszeniowy

    Termin szkolenia Osoba zgłaszająca
    Osoby zgłaszane
    Zwolnienie z VAT

    Do ceny nie doliczymy podatku VAT w przypadku oświadczenia, że uczestnictwo w szkoleniu jest finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych.

    Podsumowanie kosztów
    Dane odbiorcy
    Dane nabywcy
    Uwagi

    Wysłanie niniejszego formularza zgłoszenia stanowi prawnie wiążące zobowiązanie do uczestnictwa w szkoleniu na warunkach w nim określonych. Rezygnacji z udziału w szkoleniu można dokonać wyłącznie w formie pisemnej (e-mail, fax, poczta), najpóźniej 7 dni roboczych przed szkoleniem. W przypadku otrzymania rezygnacji przez organizatora później niż na 7 dni roboczych przed dniem szkolenia lub niezalogowania się uczestnika do platformy i tym samym niewzięcia udziału w szkoleniu, zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami uczestnictwa, wynikającymi z przesłanej karty zgłoszenia, na podstawie wystawionej faktury VAT. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału w szkoleniu.

    Przesłanie zgłoszenia i podanie danych osobowych jest dobrowolne. Niepodanie wymaganych danych uniemożliwi realizację umowy/zamówienia. Administratorem danych osobowych będzie Presscom Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, numer KRS 0000173413. Dane osobowe nie będą przekazywane podmiotom trzecim bez prawidłowej podstawy prawnej. Mają Państwo prawo do żądania od Presscom Sp. z o.o. dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania lub usunięcia. W sprawach z zakresu ochrony danych osobowych możliwy jest kontakt z do@presscom.pl. Pełna treść klauzuli informacyjnej dostępna jest na stronie internetowej: https://presscom.pl/do.