Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników w administracji publicznej – warsztaty praktyczne

Opis szkolenia

Umiejętność budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracowników jest równie istotne w sektorze publicznym jak i komercyjnym. Każdy kierownik jednostki, dyrektor departamentu, naczelnik wydziału, koordynator i szef zespołu musi znać źródła motywacji, potrafić zidentyfikować typy postaw pracowniczych, zdefiniować oczekiwania i zadania wobec pracowników. Czasami będzie też musiał we właściwy sposób zareagować na rodzący się w zespole konflikt. Jak ciężka, wymagająca i stresująca jest to praca, wie każdy, kto choć przez pewien czas zajmował stanowisko kierownicze w administracji publicznej.

W trakcie szkolenia przekażemy wiedzę i umiejętności z zakresu budowania zaangażowania i odpowiedzialności pracowników niezbędne w pracy każdej osoby pełniącej funkcje kierownicze w sektorze publicznym. Po warsztatach każdy uczestnik będzie potrafił między innymi zidentyfikować typy postaw pracowniczych, zdefiniować oczekiwania i zadania wobec pracowników, będzie znał pułapki i zagrożenia w kierowaniu poprzez delegowanie odpowiedzialności czy też będzie umiał ocenić potrzeby pracowników pozwalające na ich skuteczne motywowanie.

Szkolenie skierowane jest do średniej i wyższej kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych, która chce zdobyć nowe umiejętności bądź pogłębić posiadaną już wiedzę na temat zarządzania i kierowania. Szkolenie będzie miało charakter warsztatów, tak aby nabyte umiejętności można było szybko zweryfikować w praktyce.

Program szkolenia

1. Reaktywne i proaktywne zachowania pracowników- analiza problemu:
a. środowisko pracy i otoczenie;
b. wewnętrzne ograniczenia pracowników.

2. Typologia postaw pracowników:
a. analiza potencjału pracownika;
b. budowanie ścieżki rozwoju i planowanie kariery;
c. postawy wobec zadań i obowiązków.

3. Źródła motywacji:
a. teorie motywacji;
b. metaprogramy motywacyjne;
c. jak motywować siebie i innych do działania;
d. pozafinansowe narzędzia motywacji.

4. Definiowanie oczekiwań i zadań wobec pracowników:
a. oczekiwane poziomy zaangażowania i odpowiedzialności;
b. opisy zadań i stanowisk pracy;
c. kryteria oceny i weryfikacji;
d. budowanie ścieżki rozwoju i planowanie kariery.

5. Rozwijanie pracowników przez delegowanie:
a. delegowanie zadań i kompetencji;
b. korzyści z delegowania;
c. reguły delegowania i kontroli.

6. Training on the job – szkolenie w miejscu pracy:
a. indywidualna praca przełożonego z pracownikiem;
b. narzędzia rozwoju i wsparcia;
c. budowanie współodpowiedzialności.

7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

Obecnie nie mamy zaplanowanego takiego szkolenia
Zostaw swój adres e-mail, poinformujemy Cię o nowych terminach
Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników w administracji publicznej – warsztaty praktyczne

    Sprawdź inne nasze szkolenia