Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
SCRUM to zwinne podejście do zarządzania projektami, które skupia się na pracy zespołowej, iteracyjnym postępie oraz elastyczności. Dzisiaj jest stosowane w wielu różnych dziedzinach, nie wyłączając sektora administracji publicznej.
SCRUM kładzie nacisk na obserwację efektów pozwalającą na szybką weryfikację założeń i adaptację do zmieniających się oczekiwań. Zastosowanie SCRUMa zwiększa szansę na dostarczenie najistotniejszych rezultatów w założonych terminach, ale również pozwala ograniczyć inwestycje w mniej wartościowe rozwiązania. Co ciekawe, SCRUM jest z sukcesem stosowany w branżach takich jak szkolnictwo czy też administracja publiczna.
Celem szkolenia jest poszerzenie wiedzy i wzmocnienie kompetencji uczestników w zakresie zwinnej metody zarządzania SCRUM.
Szkolenie jest adresowane do pracowników instytucji publicznych zarówno do kadry zarządzającej różnych stopni jak i pracowników.
1. Uwarunkowania zarządzania ludźmi w organizacji publicznej:
a. świat VUCA;
b. znaczące różnice pokoleniowe;
c. specyfika polskiej kultury organizacyjnej.
2. Procesy i projektowe podejście do zarządzania:
a. procesy i ich optymalizacja;
b. projekty i myślenie projektowe w zarządzaniu;
c. zarządzanie zmianą – jako ścieżka doskonalenia i reformowania.
3. „Zwinność” w zarządzaniu projektami i ludźmi:
a. zarządzanie sytuacyjne w administracji;
b. manifest AGILE – kontekst organizacji publicznej;
c. LEAN w urzędzie.
4. SCRUM – logika metody:
a. kroki postepowania;
b. aktorzy i ich role w zarządzaniu projektem;
c. narzędzia w ramach procesu zarządzania;
d. zasady i wartości SCRUM.
5. SCRUM – praktyczne implikacje w administracji:
a. próbowanie, testowanie, doświadczenia;
b. komunikacja, transparentność;
c. Rola Obywateli w zarządzaniu publicznym – konsultacje, współzarządzanie;
d. wizualizacja jako wsparcie zarządzania;
e. efektywność i uczenie się.
6. Odpowiedzi na pytania uczestników.