Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Zdolność do ciągłej i skutecznej zmiany jest uważana za element niezbędny do przetrwania każdej organizacji. W przypadku organizacji publicznych zmiany są stałym elementem funkcjonowania. Opór w zmianie jest naturalnym zjawiskiem – nie tylko w urzędzie. Można nim zarządzać, obniżać jego skalę, kierunkować energię w stronę pozytywnych efektów. Szkolenie, które Państwu proponujemy dostarcza sprawdzonych narzędzi, uwzględniając specyfikę urzędu.
Głównym celem szkolenia jest przygotowanie kadry kierowniczej do wprowadzania i koordynacji procesu zmian w jednostce administracji publicznej. Podczas szkolenia skupimy się na mechanizmach zachowania pracowników w okresie zmian, a także na aspekcie relacyjnym zmiany na linii przełożony-podwładni. Poruszane zagadnienia będą obejmowały specyfikę procesów adaptacyjnych, kształtowania i modyfikowania postaw pracowniczych wobec zmian (w tym postawy oporu), jak również kwestię motywowania w czasie zmian.
Szkolenie skierowane jest do średniej i wyższej kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych, która chce zdobyć nowe umiejętności, bądź pogłębić posiadaną już wiedzę na temat zarządzania i kierowania. Szkolenie będzie miało charakter warsztatów, tak aby nabyte umiejętności można było szybko zweryfikować w praktyce.
1. Paradygmaty myślenia o zmianie:
a. zmiana w ujęciu procesowym;
b. błędy menedżerów w myśleniu o zmianie;
c. nowy paradygmat myślenia o zmianie;
d. diagnoza własnego podejścia do zmiany.
2. Miejsce i rola kierownika w organizacji – siły nacisku i wsparcia.
3. Funkcje menedżerskie i wynikające z nich zadania:
a. planowanie w zmianie;
b. organizowanie;
c. motywowanie;
d. kontrola.
4. Wprowadzanie i zarządzanie zmianą – możliwe bariery we wprowadzaniu zmiany.
5. Niezbędne kompetencje liderskie w zmianie- profil lidera.
6. Style kierowania w kontekście własnych predyspozycji i oczekiwań/wymagań otoczenia organizacyjnego.
7. Zespół w zmianie:
a. cechy skutecznego zespołu;
b. otoczenie zespołu w organizacji i jego wpływ na pracę zespołu;
c. proces grupowy, jego dynamika i wpływ na efektywność pracy zespołu.
8. Zarządzanie procesami grupowymi w sytuacji zmiany:
a. praca z oporem;
b. narzędzia zarządcze do wykorzystania w procesie wprowadzania zmiany.
9. Rozwiązywanie konfliktów w zespole:
a. dynamika konfliktów;
b. role w konflikcie.
10. Automotywacja i motywowanie pracowników:
a. źródła motywacji;
b. metaprogramy motywacyjne.
11. Korzystanie z potencjału zespołu – role grupowe.
12. Skuteczna komunikacja w procesie zmiany:
a. ścieżki komunikacji w zespole;
b. komunikowanie zmiany.
13. Zarządzanie efektywnością w procesie zmiany.
14. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.