Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Pracownik spóźnia się do pracy? A może zauważalnie spadła jego wydajność lub jakość wykonywanych obowiązków? Niezależnie od tego, czy problem dotyczy efektywności, czy relacji między pracownikami, nadchodzi moment, w którym menedżer musi podjąć interwencję. Kierownicy często unikają trudnych rozmów, nie wiedząc, jak najlepiej zareagować na sytuację lub w jaki sposób rozwiązać problemy z pracownikami. Należy jednak pamiętać, że unikanie takich rozmów może jedynie pogorszyć sytuację. Im dłużej odkładamy te rozmowy, tym większy wpływ mogą one mieć na atmosferę w miejscu pracy oraz na ogólną produktywność zespołu.
W trakcie szkolenia przekażemy wiedzę i umiejętności z zakresu kształtowania postaw pracowniczych, analizowania i rozwijania potencjału pracowniczego, budowania ścieżek rozwoju kompetencyjnego dla pracownika, wpływania na dynamikę procesów grupowych, stosowania w pracy trenerskiego stylu kierowniczego, przewodzenia zespołom, a nie tylko kierowania nimi oraz wyznaczania celów i angażowania pracowników w ich realizację. Po warsztatach każdy uczestnik będzie potrafił między innymi wzmacniać gotowości do pracy informacją zwrotną, motywować do pracy podległy zespół oraz wzmacniać proces rozwoju kompetencji pracowniczych.
Szkolenie adresowane jest do średniej i wyższej kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych, która chce zdobyć nowe umiejętności bądź pogłębić posiadaną już wiedzę na temat zarządzania i kierowania.
1. Procesy grupowe w środowisku pracy:
a. dynamika procesu grupowego;
b. indywidualne procesy rozwojowe pracowników;
c. zadania szefa w procesie rozwoju pracowników;
d. poziomy kompetencji pracowników;
e. analiza potencjału pracowników;
f. narzędzia do pracy indywidualnej z pracownikiem;
g. indywidualny styl komunikacji przełożonego.
2. Style kierowania:
a. macierz BCG w zarządzaniu zespołami;
b. style kierowania:
i. analiza własnego stylu;
ii. efektywność stylu.
c. Training On the Job – trening w miejscu pracy:
i. kompetencje szefa;
ii. kształtowanie ścieżek kompetencyjnych.
3. Prowadzenie rozmów z pracownikami:
a. rozmowa planująca:
i. Zarządzanie Przez Cele;
ii. metodologia wyznaczania celów;
iii. korzyści dla organizacji.
b. Rozmowa coachingowa:
i. metodologia;
ii. proces coachingu;
iii. zadawanie pytań.
c. rozmowa oceniająca – informacja zwrotna – zasady udzielania.
4. Trudne rozmowy z pracownikami:
a. dlaczego trudne rozmowy są trudne;
b. trudności po stronie szefa i pracownika;
c. emocjonalny proces po stronie przełożonego i pracownika: przed, w trakcie i po rozmowie;
d. przykłady trudnych rozmów: program naprawczy, zwolnienie, relokacja i inne;
e. praca z oporem pracownika;
f. kontraktowanie podczas rozmowy.
5. Dyskusja.