Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Umiejętności kierownicze są równie istotne w sektorze publicznym jak i komercyjnym. Każdy kierownik jednostki, dyrektor departamentu, naczelnik wydziału, koordynator i szef zespołu musi potrafić skutecznie komunikować się z podwładnymi, znać zasady prowadzenia rozmów oceniających, świadomie delegować swoje kompetencje i uprawnienia oraz motywować zespół do wydajniejszej pracy. Czasami będzie też musiał we właściwy sposób zareagować na rodzący się w zespole konflikt. Jak ciężka, wymagająca i stresująca jest to praca, wie każdy, kto choć przez pewien czas zajmował stanowisko kierownicze w jednostkach sektora finansów publicznych.
W trakcie szkolenia przekażemy wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania zespołami niezbędne w pracy każdej osoby pełniącej funkcje kierownicze w sektorze publicznym. Po warsztatach każdy uczestnik będzie potrafił między innymi zidentyfikować bariery przeszkadzające w skutecznej komunikacji z pracownikami, będzie znał pułapki i zagrożenia w kierowaniu poprzez delegowanie odpowiedzialności czy też będzie umiał ocenić potrzeby pracowników pozwalające na ich skuteczne motywowanie.
Szkolenie adresowane jest do średniej i wyższej kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych, która chce zdobyć nowe umiejętności bądź pogłębić posiadaną już wiedzę na temat zarządzania i kierowania.
1. Style zarządzania – przywództwo sytuacyjne.
2. Dopasowanie stylu kierowania do poziomu motywacji i umiejętności pracowników (koncepcja P. Herseya i K. Blancharda).
3. Delegowanie uprawnień i odpowiedzialności:
a. zasady i poziomy delegowania;
b. rozmowa planująca;
c. rozmowa monitorująca;
d. rozmowa podsumowująca.
4. Usprawnienie komunikacji w zespole:
a. przyczyny powstawania zakłóceń w komunikacji;
b. style komunikowania się z innymi;
c. komunikat „ja”;
d. etapy skutecznego przekazywania informacji;
e. zasady przekazywania asertywnej informacji zwrotnej;
f. krytyka, zwracanie uwagi i korygowanie błędów;
g. błędy w wyrażaniu ocen negatywnych;
h. asertywne formułowanie i przekazywanie pochwał.
5. Prowadzenie rozmów oceniających z pracownikami:
a. rola procesu oceny w efektywnym kierowaniu zespołem;
b. trudności dotyczące oceny pracowniczej;
c. mierniki i wskaźniki służące ocenie pracowniczej;
d. proces rozwoju kompetencji pracowniczych:
i. rozmowa planująca;
ii. rozmowa monitorująca;
iii. rozmowa podsumowująca;
e. różnice między oceną pracowniczą
a informacją zwrotną;
f. udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej;
g. system rozwoju kompetencji pracowniczych.