Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Onboarding to proces wprowadzania nowego pracownika do organizacji, który obejmuje zapoznanie go z kulturą firmy, procedurami oraz obowiązkami. Ma na celu zapewnienie płynnego startu w nowym środowisku pracy oraz skrócenie czasu adaptacji. Rozpoczęcie, zmiana pracy albo powrót na rynek pracy po dłuższej nieobecności to wyjątkowo stresujące wydarzenia. Dla nowego pracownika, który nie otrzyma stosownego wsparcia w pierwszym okresie zatrudnienia, nowa praca szybko może zmienić się w przykre wspomnienie. Z kolei udzielenie wsparcia i zapewnienie efektywnego wdrożenia, by mógł odnaleźć się w nowej rzeczywistości sprawi, że zwiększy się jego zaangażowanie i satysfakcja z pracy.
Szkolenie ma na celu prezentację najlepszych praktyk, nowych trendów oraz kompleksowe przygotowanie uczestników w zakresie zaplanowania i wdrażania procedury onboardingu. Zapewni uczestnikom nie tylko teoretyczną wiedzę, ale również praktyczne narzędzia i umiejętności, które będą mogli zastosować w swoich organizacjach, aby efektywnie wspierać nowych pracowników.
Szkolenie adresowane jest do pracowników działów kadr lub HR w urzędach, kierowników i naczelników, osób, które nadzorują proces onboardingu lub samodzielnie wdrażają nowych pracowników.
1. Wprowadzenie do onboardingu:
a. onboarding, adaptacja, wdrożenie organizacyjne;
b. model 4C;
c. długość trwania procesu onboardingu;
d. zalety onboardingu,
2. Projektowanie programu onboardingowego:
a. analiza potrzeb organizacji i nowych pracowników;
b. etapy onboardingu:
i. preboarding;
ii. powitanie w organizacji;
iii. wdrożenie do organizacji (welcome day);
iv. wdrożenie stanowiskowe;
v. reboarding;
vi. offboarding.
c. program onboardingu krok po kroku:
i. audyt procesu;
ii. etap przed zatrudnieniem;
iii. zespół;
iv. osoby odpowiedzialne za onboarding;
v. pierwszy dzień pracy;
vi. Buddy;
vii. informacja zwrotna;
viii. checklista.
d. błędy w procesie onboardingu;
e. wykorzystanie technologii w onboardingu.
3. Ocena i doskonalenie programów onboardingowych:
a. pomiar efektywności onboardingu;
b. ankiety ewaluacyjne;
c. analiza rotacji pracowników;
d. rola feedbacku.
4. Podsumowanie, sesja Q&A:
a. podsumowanie kluczowych punktów szkolenia;
b. odpowiedzi na pytania uczestników.