Szkolenie w czasie rzeczywistym
nie jest to uprzednio nagrany materiał
6 godzin wraz z przerwą
rozpoczynamy o godz. 9.00
Wydrukowany certyfikat
który wyślemy pocztą
Grupa do 25 osób
każdy będzie miał czas na zadawanie pytań
Możliwość zadawania pytań
i dyskusji z innymi uczestnikami
Dostępne na komputerze, tablecie i smartfonie
z dowolnego miejsca
Zrozumienie zasad zarządzania zespołem pracowników fizycznych w administracji publicznej jest kluczowe dla zapewnienia płynnego funkcjonowania organizacji. Efektywne zarządzanie takimi zespołami pozwala na optymalizację procesów, zwiększenie produktywności oraz poprawę jakości świadczonych usług. Dzięki temu, administracja publiczna może lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców.
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczne narzędzia i umiejętności niezbędne do efektywnego zarządzania zespołem pracowników fizycznych w administracji publicznej. Udział w szkoleniu pozwoli na zwiększenie efektywności pracy zespołu, poprawę komunikacji, budowanie motywacji oraz rozwiązanie typowych problemów występujących w tego rodzaju zespołach.
Szkolenie łączy teorię z praktyką, oferując uczestnikom możliwość rozwiązywania rzeczywistych problemów, z którymi borykają się menedżerowie na co dzień. Dzięki licznym ćwiczeniom i case studies uczestnicy będą mogli utrwalić zdobytą wiedzę i zastosować ją w swojej pracy.
Szkolenie skierowane jest do średniej i wyższej kadry kierowniczej w jednostkach sektora finansów publicznych, która chce zdobyć nowe umiejętności bądź pogłębić posiadaną już wiedzę na temat zarządzania i kierowania. Szkolenie będzie miało charakter warsztatów, tak aby nabyte umiejętności można było szybko zweryfikować w praktyce.
1. „Zdrowo” funkcjonujące zespoły:
a. czym jest „zdrowy zespół”;
b. pojęcie zdrowia w rozumieniu procesu grupowego;
c. proces grupowy – psychologiczne aspekty tworzenia zespołu;
d. niezbędne kompetencje lidera – brygadzisty.
2. Specyfika funkcjonowania zespołu pracowników fizycznych w administracji publicznej:
a. umiejscowienie zespołu w strukturze instytucji;
b. role zadaniowe i role społeczne w zespole pracowników fizycznych w administracji publicznej;
c. organizacja pracy zespołu pracowników fizycznych w administracji publicznej.
3. Rola i zadania kierownika:
a. formalna i nieformalna struktura zespołu;
b. zależności w zespole i ich wpływ na efektywność pracy;
c. różnicowanie roli lidera w procesie grupowym;
d. zarządzanie a nie reagowanie na sytuacje.
4. Przeciwdziałanie i rozwiazywanie konfliktów:
a. konflikt potencjalny, ukryty i jawny;
b. znamiona konfliktu i jego dynamika;
c. język konfliktu;
d. narzędzia do rozwiazywania konfliktów;
e. przechodzenie od konfliktu do współpracy;
f. życie po konflikcie.
5. Narzędzia pracy lidera – brygadzisty:
a. strukturyzowanie zespołu: kontraktowanie grupowe i indywidualne;
b. organizowanie pracy zespołu: komunikacja i delegowanie;
c. informacja zwrotna.
6. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.